Helder! Ja, een Avenio maakt nogal aparte bewegingen net na een boog en het verschilt per richting. Kom je heen dan goed langs een perron, Moet een tram dan eens tegenspoor terug rijden kan ie ineens tegen het perron aan komen...Marc-sch schreef:Er gaat niets veranderen aan de spoorligging of perrons bij de halte Zuidpoort. Enkel de eerste 10m halteband op de zuidwest hoek wordt een paar cm naar buiten gezet door extra insnoering van het PVR van de Avenio vergeleken met de Regio Citadis waar het ooit op ontworpen is.
Het is ook geen overstaphalte, het is een instaphalte, denk aan winkelend publiek. Deze ervaringsdeskundige is wat minder blij. Het opruimen van de abri en het terugleggen van het haltepunt zou al veel schelen. Ik verbaas mij alleen over het ontwerp. Weliswaar al ruim 20 jaar geleden, maar toch. Juist als het gaat om moeilijk te verleggen infrastructuur had dit met wat meer visie gepland kunnen worden.joostvansurksum schreef:Smal of niet, dat perron richting de TU-wijk zal vast niet als massale overstaphalte gebruikt gaan worden, denk ik. De meeste passagiers zitten al in tram of bus vanaf station Delft. Daarom denk ik dat het qua gevaar wel meevalt.

Lange_Dre schreef:Volgens mij ben je iets te optimistisch hoeveel mensen bij zuidpoort voor de tram richting het nieuwe eindpunt in Delft zullen gaan pakken. Het zou mij niet verbazen als dat heel erg zal gaan meevallen. En de tram al snel alleen door de weeks door gaat rijden naar de TU en in het weekend tot Delft station, doordat de reizigers aantallen niet het gewenste niveau gaan halen en men daarom de route alleen door de weeks tot 19u gaan laten doorrijden.

YC52000 schreef:Planning & locatie onderhoudswerkzaamheden
12 t/m 30 januari: Verlengen halte Julianalaan
19 t/m 23 januari: Realiseren tijdelijke bushalte Zuidpoort
26 januari t/m 20 februari: Vervangen klein stuk tramspoor bocht thv Ezelsveldlaan

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten